Friday, December 6, 2013

Bila nak mati..


Assalamualaikum & salam jumaat semua


Aku selalu dengar ikim.fm.. 
Bukanla nak cakap yg aku ni baikkkla sangat. Mcm riak ajer. Alahh dengar ajer pun.


Niat nak berhijrah kearah lebih baik  tu sentiasa ada. Sebab tu walaupun sampai sekarang masih x baik baik lagi tapi biarkanlah ikimfm menjadi halwa telinga aku. Semoga hati aku ni  lembut jer nak berbuat baik.


So pagi tadi dengarla dj tu cakap. Tiba2 aku macam tersedar ngan 1 ayat dia.

Lebih kurang mcm ni la mksd dia..

" sentiasalah berbuat baik/ibadah ibarat kita nak mati bila2 masa saja "


ohhhhhh



Selama ni aku sentiasa terfikir fikir. kenapa hati aku kadangkala nakal.. 

Kenapa mesti nak cakap pasal hal orang lain

Kenapa mesti nak sebuk hal orang lain

Kenapa mesti nak tumpang dengar cerita orang lain

kenapa

kenapa

KENAPA!!!!!!


Walaupun hari hari aku dengar ikim kenapa aku masih sama jer


Bila dengar dj tu cakap kita akan mati bila2 masa, so aku terfikir. Kenapa aku x fikir segala kerja2 ku & ibadah ku hari ni umpama aku akan mati esok.

Biarla mereka dengan cara mereka.


Lepas ni aku x nak cakap pasal org lain. Kalo diorang nak bercerita , aku dengo jerla.. Boleh x gitu.. heheeee


So sebelum nak cakap x baik psl org, ingat yg aku akan mati bila2 masa jer. Berdosa kalo X sempat nak mintak maap.



No comments:

Post a Comment