Thursday, November 7, 2013

Klebang Beach Resort, Melaka


Assalamualaikum..


Sabtu lepas sempena Depavali aku telah membawa diri sekeluarga + femili adik aku yg dok Lumut tu pergi Melaka. Memang kitorang mencari masalah betol. Cuti-cuti begini berani ngko jenjalan yer. memang carik pasal. Tapikan kalo x cuti mcm ni, bla lagi nak cuti cuti kan..  Baru adventurous


Jln2 x dirancang ni menjadik sebab adik aku nak sponsor hotel. Wauuuu

Terus aku menyebukkan diri mencari hotel yg ada.

Aku tanya " bajet ko baper RM ". 

 " Bwh RM200 "


Hotel pertama yg terlintas kat kepala aku ialah Klebang Beach Resort. Last aku kemari 4thn lepas. Masa tu masih hanimun bersama somi. Aiman xdo lagi.




Naper aku pilih hotel ni. Sebab ada 2.

Sebab no 1 # kat tepi laut. Angin laut sepoi sepoi..

Sebab no 2 # ada pool.. Aiman suka sangat

Cumakan, depan hotel ni ada kubur.. 


Betolll.. Cuma bernasib baik bilik tidak mengadap kubur tu. 


Yg sedikit pelik pasal hotel ni masa reservation.  Mula2 aku kol nak tahu ada blk kosong ke x. Sebelum kol , aku hntr emel dulu.  Bila kol dia cakap semua bilik full. Alloo sede. Tapikan petang lebih kurang kul 6 aku dapat koll, dia nak buat pengesahan psl aku ada booking 2 bilik. Aiikkk tadi ms aku kol ckp dah fully. Ni adala pulak. Okeila cam tu. Terus jadik stay kat cini.


pandangan dr lobby




Check in kul 3 tapi kul 1 aku dah sampai cini. Kot2 bilik dah ready leh msk cepat. Malang bilik x berkemas lagi sampai kul 2+. Bila dah ready jenis katil single bed pulak. X nakla single bed. Sebab bila cantum 2 akan rasa separation kat tengah2 tuh. Tunggu lagik sampaila kul 3. Sabo jerla


Sebab lambat sangat nak check in, budak2 pergi terjun tiruk dulu. Of kosla Aiman org yg paling x sabo. Sejak nmpk ada pool terus dia nak melompat. Ngah makan nasik pun asik cakap nak mandi nak mandi.



Haaa udah lobby jadi tempat salin baju. Dah buat mcm umah sendiri ajer.




x lain dan x bukan.. si Aiman ler..



Turn bapak2 yg jaga


Lbh kurang kul 3, baru leh msk bilik.. Itu pun baru 1 yg siap. Mohla kita msk blk dulu..


Katil yg sudah bergerak ketepi dinding.. kerja mak budak

Bilik superior, queen size.. Kat lantai leh bentang toto..Aiman ngan bapak kena osom, saper kalah tido bawah..


bathroom + toilet..

Superior room.. so dont expected so much..


view dr balkoni blk..


Meja2 tu untuk sarapan esok..


bilik sebelah menyebelah



view dpn blk..  villa



belakang hotel.. 

Ada 2 saiz pool, beso utk mak pak & kecik yg bulat tu utk kids. Belakang lagi tu laut..


mini play ground.. jadi ler..

Ohh kat cini leh buat acara sukaneka.. takat nak tiup belon or acara bdk tadika bolehla .. 


Deluxe room.. balkoni ngadap laut.. dulu aku stay blk cini.. syok juga


ruang mkn untuk sarapan 


sarapan..


Hg bilik termasuk srpn utk 2 org.. Kena add RM12 utk Aiman ( 4yr & above )..

Ada nasik lemak + rendang ayam + mee grg + bubur nasik + kuih 2 jenis + dessert.. Okeila



Last..


kubur depan hotel.. betul2 facing ngan pintu masuk..


Hotel ni kategori hotel bajet.. Bagi aku okeila.. Dah namanya pun bajet so xlehla nak expect tinggi sangat. Setakat nak merehatkan bdn setelah penat berjalan bolehla.



Total aku bayar RM159. Sesuai sangatla ngan bajet adik aku tu. Tanya2 juga deluxe room , mn tahu ada yg kosong. Ellekk..


Kul 12 kitrg check out. Ontime.


Korang leh review  website dia ~KlebangResort~


Ohh dia juga ada bg internet access.. Aku tahu pun ms breakfast. Adik mintak pasword kat aku. Ehhh ada ker..   Ngah bercuti mls nak amik tahu psl fb etc..


Tu ajer nak share..  ^___^

Nak tambah cikit, jarak dr hotel ni nak ke pusat bandar pun xderla jauh sgt. 15 mnt sampailer. Itu pun kalo x jem gileessss



No comments:

Post a Comment