Tuesday, September 24, 2013

Misi Mencari Ketua Kampong!


Assalamualaikum


Korang kenal x ketua kampong or ketua taman korang?

Jeng jeng jenggggg



Malam tadi kepeningan aku & somi mencarik ketua kampong.  Ni semua adik akunya pasalla.  Tarikh akhir permohonan upsi last hari ni baru dia nak tunjuk kat akak dia segala form yg kena sign.  Dahla bukan calang2 org yg boleh sign.


Kitorang ni bukanla anak kelahiran sini. So memang x pernah tahula saper ketua kampong, saper penghulu. adooiii ketua taman pun kitrg x pernah jumpa lagikan ketua kampong.


Nasib baik area Puchong banyak kampong so mintak tolong kat kawan somi kat mana umah ketua kampong.


Kwn somi ckp kalo nak dtg umah ketua kampong lepas Isyak. Sebab dia selalu berjemaah kat surau. Tapi aku cakap x payah tunggu Isyak. Kita pergi lepas Magrib. Kalo dia xder kita tunggu jer.


ebob p umah ketua kampong bwk M16..



Bergerakla kitrg lepas magrib.  Pergi umah kwn somi jemput anak dia dulu sebagai penunjuk jalan. Penunjuk jalan pun satu. Tiada 2 atau 3. pemalula sangat.  Udah terlepas lorong dia leh diam ajer.  Nasib baikla somi tanya jauh lg ker. Dia leh cakap " lepas dah". Ohhh tuhan



Nak dijadikan cerita, memang rejki kitorg la malam tu. Kitrg belok keumah dia, dia ngah panaskan enjin nak kuar umah. Kalo lambat 2 minit memang x sempat jumpa dah. Somi cepat2 bg tahu nak mintak sain, Berdesup dia suruh msk umah. Hahha kelako pun yer. Somi ckp kelam kabut ketua kampong tu carik pen semua kat mana.


Yg aku pun melongo jer msk umah dia, sedangkan isteri dia dah menunggu dlm keter. termalu malu aku p salam ngan dia. mintak maap sebab melambatkan perjalanan diorg.


Dah dia tanya ketua kampong xder ker. Aku ckpla aku dok tmn bkn kampong ( mcm lurus bendul sangatkan ). Dia ty mesti ada ketua tmn kan. Ha'aala, ader kut. Cuma aku x pernah amik tahu. huhuhuuu termalu sudah.


Setle semua, ckp ngan somi. Nasib baik aku ikut kata hati aku. Kalo edak memang x jumpala.


So lepas ni nak carik saper ketua taman umah aku. hoohooo 






No comments:

Post a Comment