Wednesday, June 26, 2013

1 rumah 2 kereta


Biasa sangatkan kalo kita tengok 1 rumah ada 2 bijik kereta. kira 2 tu peringkat cikit dah.  Selalunya kalo ada 2 keter, sebijik keter saiz beso & 1 lg kecik.  Yg lagi gah dua2 keter dia beso..


Sebab tula aku rasa skrg ni developer yg nak buat umah kena besokan parking umah drp bilik tido.  Tu baru 2 bijik. Mcm jiran aku, mak ngan anak2 semua berkereta. Kalo anak ada 3 org.. wahhhh ada 4 bijik keter semuanya.  Dah melintang pukang aku tengok diorg parking. Siap mak kena beralah parking kat hujung jalan tuh..


jiran2 


Kadang2 rimas gak bla diorg byk keter ni.. Bukan lah jeles tapi kalo parking dah smpi melintang pukang, kita nak msk parking pun susah.. Sampai nak kuar umah pun kena adjust 2-3 kali baru lepas.



Tu belum lagi kes yg memang suka parking diluar rmh. Ohhh mcm2 la peel manusia ni.



Tu haaa, siap parking kat tepi2 jalan.. Hmmm kira dekat umah aku ni tahap okei lagi.  Malam jer nmpk penuh. Kat area umah lain tu, kalo nak lalu memang kena slow..space ngam2 ajo..  x leh nak describe camnerla diorg parking. 

Nila mslhnya kalo x pikirkan psl orang lain.  


Bila mcm ni, terpikir dlm otak aku.  Hmmm kaya2 org yg dok kat sini.  Keter sampai berbijik2.  Patutnya x layak diorg duduk kat umah mcm ni.. heeeeehe




*alhamdulilah, mlm tadi ujan selebatnya.  sampai terbang bumbung umah tapi bkn umah akula*



No comments:

Post a Comment