Monday, February 4, 2013

Percaya pada Feng Shui



Assalamualaikum wbt


Feng Shui.... aisshhh haramla..Mana boleh ikut fengshui2 nih... kata Encik A


Mengikut bacaan yg pernah aku baca, fengshui ni bukan ajaran agama or budaya sesuatu bangsa. 


"Feng Shui lebih difahami sebagai satu "sains" yg menyusun 5 benda (air,api,logam,tanah & kayu) agar berada didalam keadaan yang seimbang dan harmoni. Baca kat Blog Dr Azwan 


En bos sangat suka mengaplikasikan fengshui dipejabat & kehidupannya.  Maka setiap tahun sempena CNY, akan datangla master fengshui ke opis kami.


So pagi tadi pejabat telah berubah wajah sedikit.




Cik mate ngah membalut pasu plant tu ngan riben kaler gold. 6 line 

Naper gold.  Gold tu kan EMAS.  saper x mau emas maa..  
Bodohh itu orang, emas dia talak suke...apek jual pisang tu yg cakap yer.. bukan aku..

gold = prosperity

Macam limau, naper mesti limau bukan epal ejo or anggur. Sebab kaler dia ala gold=oren




Belakang meja ku sudah ada sepasu money plant.  Mintak2 x terlangkupla pasu ni.


Meja aku betul2 mengadap gambar ikan tuh.  Dulu aku rajin beno pk, naperla org cina ni suka tepek frame ikan ni.  Kalo korang rajin cer kira baper ekor ikan ada dlm gambar tuh.  


Kat opis aku ni ada 8 ekor.  Berapa ekor ikan ni pun bergantung pada fengshui diri sendiri.


Secara sihatnya, ngah penat2 pk naper akaun x balance, bila tengok ikan ni lehla relaks cikit. ahaksss yeker :) ..  ke lagi berserabut aku pkkan naper mesti ada 8 ekor ikan pulak. hahhahaa   padan muka ko naper suka serabutkan fikiran ajer.



Seronok gak bila tau benda2 yg kita x berapa nak tahu ni..


*setiap kali cny cuti seminggu..bestt*




No comments:

Post a Comment