Monday, January 21, 2013

Bil Hasil Tanah 2013..


Assalamulaaikum wbt


Isnin datang lagi :)

Dont moody moody


2013 masih awal tapi x sangka banyak benda yang perlu kita ambil tahu.

Macam bil hasil tanah..

Apaaaa!!!!

BIL HASIL TANAH.

Bil apa tuh?


Banyak ke nak kena bayar?

Ehhhh releksla... x banyak mana pun..

Warga Selangor kena bayar RM46 ajer setahun( kdr mengikut keluasan tnh).

Aiissss murah jer, ingat RM460 ker..  Hari  ni gak aku pergi bayar..

Haaa pergila bayo, jangan ditangguh tangguh.  Nanti lupa tertangguh sampai ketahun depan.





Tapikan.... muskil la.. naper aku kena bayar RM261.30


Kemuskilan menyelubungi diri betulla.


Jikalau diperhatikan ada tunggakan untuk thn 2009-2012.

Aishhhh x sudah sudah ngan tertunggak


So pagi ni aku telepon Pej Tnh Kuala Langat bertanyakan status terkini.

Seteleh diperiksa pegawai tu ckp tunggakan terkini cuma RM46 ajer.  Lalu aku bertanyakan " dalam sistem x up to date ker" Kenapa bil terbaru masih ada tertunggak disitu?.


Masalah baru pulak timbul bila nombor hak milik & lot umah yg aku bg x sama dlm sistem dia.  Dia kata nombor yg aku bg tu bukan merujuk kpd rumah skrg ni tapi rumah sewa aku yg lama. Aiikkkk semakin konpius dibuatnya. Penin penin


Udah dia suruh aku pergi periksa kat Shah Alam ( Bgnn Sultan Abd Aziz) .  Hmmm kat SNP & segala surat nombor hak milik & lot tnh memang x sama dlm bil hasil tanah tu.  Jgnla ada masalah berbangkit.


Harap2 betulla ckp pegawai tu, yg bil hasil tanah ni xder tertunggak.  Harap2 la. Aminn



Bil hasil tanah ni boleh dibayar di Pejabat tanah  secara tunai, cek & online dikebanyakan bank.


Jangan bertangguh. Bayaran akhir pada 31/5 setiap tahun.  Jika terlambat akan dikenakan penalti.


*hidup jgn menyusahkan org.Nanti hidup x berkat*



1 comment:

  1. ish boleh plak jadi mcm tu kan...seb baik muja tak main bayar jek n cek dulu...kalo tak sesedap rase jek org lain dpt duit kite kan...ape laaa mcm tu...sabo jek laaaa....

    ReplyDelete