Tuesday, December 4, 2012

Main air di Marina Cove Resort, Lumut


Assalamualaikum wbt

uhuk uhukkk  hari ni suara mak Aiman macam suara papa rock Ramli Sarip ajer..


Ni la buah tangan drp p cuti cuti selama 3 hari ni..


Okeh,  Sabtu lepas aku sefamily p jenguk adik aku yg kat Lumut tu..  Asyik dia jer yg datang umah aku,  so sekali sekala kite la pulak yg  kena bertandang umah dia kan.


Teruja nya pasal kul 5.30 pagi kitrg dah gerak dari umah.  Anak2 yg ngah lena tido , mamai2 bila kena gendung masuk dlm keter.


Alhamdulilah,  perjalanan lancar jer.  So lbh kurang kul 9pg dah sampai depan gate pengkalan navy 





Haaa terkejut tuan umah bila aku telepon bg tahu dah sampai..  


Adaker patut dia tanya " dah sampai mana " bila aku bg tahu dah sampai..


"Dah sampai Lumut la"


Waaa tuan umah cakap  sungguh excited kitorang ni.. hahahaa


Ko baru tau yer perangai akak ko ni camner 




ohhh sememehnye muka mak budak2 ni.. (tutup muka)


Aiman ngan Delisha cakap,  " jangan la paaa, kitorang x mandi lagi "..


Jgn risau yer anak2,  bau kemasyaman tu xkan masuk dalam blog mama nih  :)


Lps tu srpn kat rest mamak pekena roti telur.  Dah kenyang p cari pelampung untuk Delisha and terus ke Marina..


Lets go bebeh..  Weting time  :)


Pintu utama.. kuar & masuk


pondok jual tiket


Kat cni gakla nak parking..  Parking pun x banyak.. saper cepat dia dapat.. yg lmbt paking tepi jalan jer



Bla godek2 hp, baru perasan ms operasi utk " Isnin - Jumaat" hanya di buka mulai jam 4pm hg 7pm jer..  hmmm mayb hari biasa xder saper nak dtg main2 air kut..


Tiket  sekali msk RM8 jer seorg

Murah dah ni  :)



Notis buat tetamu tapi x semua tetamu yg amik tau termskla aku..


Diorg x bg bwk msk mknn & mnmn dr luar tapi tu la yg paling ramai org buat.   Pitamla kalo mak pak kena beli smua mknn kat dlm ni.  Kalo murah xper gak.  Nak jimat bwk bekalan dr umah.  Dah jimat byk uit.


Pun x der gerai yg jual mknn kat cni.. Adala 1 tpt tu ala2 kantin.  Ada jual ckit mknn & mnmn.


Hmm nak msk tpt ni xderla straight sangat mcm nak msk Sunway, A Famosa or tpt2 yg mhl tu..  Dah beli tiket msk jer.  Ada la sorg staf utk check korang nyer tiket.  Kalo kat tpt lain siap kena seluk2 lagi beg yg kita bawak tu kan..  Mcm kita ni ada bwk bom la pulak.





Nila pemandangan yg ada di Marina Cove ini...


Cantek x,  menarik x korang tengok..



Kat cni lehla main bola tampo kalo korang nak sbb ada net dlm air tu..  nak main bola sepak pun aku rasa cam boleh jer sbb ada tiang gol..  heeee

Meh cni dekat2..  tengok anak jantan aku nih...  berani sampai bpk dia x larat nak jg dah...





Giler berani tol ank laki aku ni.. isissss


Kat cni cuma ada 2 gelongsor ajer..


1 utk dewasa & 1 lg sesuaila utk baya2 Aiman..





Okeh,  Tpt nak main2 air ni terbahagi pd 2 bhgn..  1 air tawar & 1 lg air masin.

Majoriti yg dtg semua kedebussss kat air twr...


ni air masin




Toilet & tpt nak salin baju keluasan dia biasa2 ajer...  bg aku boleehla kalo nak salin baju..  toilet pun free ajoo


Pondok rehat agk byk..  xderla nak berebut tempat teduh sbb semua pondok ada bumbung..  Ujan turun x kelam kabut nak angkat brg




Ohhh pelik pulak..

Si abg giler berani lompat sana sini tapi si adik sebaliknya pulak..


mayb dia kegelian ngan pasir2 tu aku rasa..asyik nak angkat kaki ajer


Masukkan dlm pelampung itik tu,  meronta ronta dia nak keluar.. X mooo



aksi2 berani Aiman

Korang berani ?

Dulu aku berani gak, sekarang ni kureng cikit dahh




Kalo anak korang dah boring main air, mehla main kat play garden ..  Nila satu2 nya playgarden yg ada..  Setakat hari yg aku pergi hr tu, kondisi dia masih cemerlang.. heee



adik ckp dia lagi suka main kat cni.. nak main ni x yah dtg jauh2 la dik





Okeh anak anak & pak2 sekalian..  jom kita wansul pulang...


Itu jerla yg ada kat Marina Cove Resort ni.. Setakat nak lepaskan gian si Aiman tu bolehhhhla.  Korang jgn la berangan nak main gelongsor cam kat Sunway or Melaka A Famosa tu..  Nak samakan cam Tiara Beach Resort tu pun jauh gakla...   memang kempunan la nak gelongsor2 nih..


RM8 jgnla nak predict lebih lebih yer..


Sok2 aku citer next trip pulak yer..  agak2 leh agak x aku p mana?  hehhe



No comments:

Post a Comment