Wednesday, October 10, 2012

Cara terbaik ketika didlam buaian


Assalamualaikum wrt  :)



Korang yg ada anak kecik ada letak diorg dlm buai x?


Buat pertama kali mempunyai anak "Aiman" memang aku merungut bila mak aku nak letakkan cucu dia dlm buai.  Kalo boleh JANGAN letak.  Mak ckp kalo x letak bayi tido dalam buaian nanti ko xleh nak buat kerja.  Nak makan pun susah.  Sbb katanya bayi lebih lena tidurnya bila didalam buaian.  Berhenjut jerkan,  Maka penuhla bawah buaian tu dengan segala tilam & bantal.  Perlindungan.



Aiman & Delisha memang terbiasa tidur didalam buaian terutama sekali ketika dibwh penjagaan pengasuh diorg.  Siap aku bekalkan ngan 1 buaian + Polar khas utk diorg.  Sbb itulah penin kepala aku masa mula mula nak hntr Aiman kat taska sbb taska x bagi tido dalam buai.  Sah sah Aiman x tidur seharian.



Tapikan,  diorg ni nak tido dlm buaian ms kat umah org jer.   Kalo kat umah x hingin diorg nak tdo dlm buai.   Sekarang ni sekali sekala jer Delisha tido dlm buai.   Macam2 gaya dia buat tanda protes x nak tdo dalam buai ( sbnrnye dia xnak tdo wlpn mata dah ngantuk ).  Siap menonggek2 dalam buai tu.  Memang menguji kesabaran betulla



nengok tu... aisshhh



Bukanla ma.. ma dah salah phm ni..  Bukan adik x nak tido.




ma luper la nak suis on.. camner nak gerak buai tu


Ohhh mak luper yer nak




ok x ma.. dah leh on lum



lum lagi



ohhh dah longgarla ma suis ni... jap adik betulkan


Itula cerita anak saya hari ni :)








No comments:

Post a Comment