Tuesday, September 18, 2012

Sudah berpindah rumah



Alhamdulillah, malam sabtu yg lepas @ 15/9/12 aku ngan secara x rasminya dah berpindah ke rumah baru.  Mlm tu operasi angkat barang2 yg beso yakni brg yg x leh disumbat didalam kereta .  Sewa lori 3 tan so sekali angkut jer.  Tu pun x habis angkut.  Kain baju & kotak2 masih bersepah dirumah. Urusan angkat brg pun agak cepat sbb huby mintak tlg kat kwn2 bangla ngan nepal dia. Abang ngan adik kembo aku pun ada dtg petang tu.  So rasa ringan la sikit .



Allahu akbar...  Rasanya cukup lah pindah sekali ni jer..   Kalo ada rezeki renovate ajer umah sekarang ni.   X sanggup nak berpindah randah dah.  3hari 2 malam x habis2 angkut barang.


Sudahla rumah berada nuuuunnn ditingkat 3, kejang kaki, betis, lutut kaki aku laki bini.  Rasa nak campak2 jer dari tingkat atas semua brg2 ni.


Pagi ni baru dapat bersihkan rumah sewa. Sepatutnya semalam dah kena pulangkan kunci. Tapi apakan daya, kudrat aku laki bni dah low sesangat.


Keadaan rumah baru memangla tunggang langgang.  sana sini kotak. Kotak barang, kotak baju.   X cukup kat dalam, kat luar umah pun ada brg lagi.  Huhuhuuu minggu ni memang mengemas jerla kerja aku.  Pagi tadi nak cari brg2 dalam pun jenuh.  Udah nya pakai jerla aper yg ada. Hahhaha



Kepada korang yg nak pindah tu, berkemas la sikit2 dr sekarang.


* hr ni huby off, nak setle astro yg x terpasang lagi *


No comments:

Post a Comment