Thursday, September 13, 2012

Saya tak banyak DUIT



Assalamualaikum sekalian  :)


Terasa badan badan ini masih terasa sengal nya walaupun dah tido 8 jam..


Insyaallah akan terasa begini untuk sepanjang minggu ini hingga ke minggu hadapan sebab lepas habis kerja, terus berdesup aku pergi kerumah baru untuk urusan kemas kemas.. Adoiiii berpeluh peluh ..  X payah dah p joging


Kelmarin datang menyapu bersungguh sungguh 3 bilik di tingkat atas..  Sebelum sapu aku kikis dulu cat & simen kering yg melekat kat lantai..  Jenuh gak nak periksa satu persatu..  Tertonggek tonggek leh dapat buasir kekdahnya..


Semalam aku usung batang mop pulak..  Setle tingkat atas tu aku mop..  Tingkap2 pun dah aku lap cume tingkap kat master room jer x setle sbb owner lm psg gril belah dlm..  Susah aku nak lap tingkap tu..


Mula mula mop kat master room.  Aku bersihkan ngan 1 pencuci ni.. Kat botol tu tulis untuk karat2 ngan lumut2.  Ngah sedap2 mengemop, terasa pedih kat tangan... Adooiii pedihnya. Mesti kesan pencuci tu..  Cepat2 aku basuh tangan..  terasa lagi pedih..  Terus aku campak dlm plastik sampah pencuci tu.. Bahaya bahaya..  Udah bilik tu aku mop berlaki kali..  bahaya la sebab ada anak kecik ni..   Dah la diorg suka golek2 kalau pencuci tu melekat lagi kan merbahayakan budak2..  X tentu pasal yg tua pun leh dpt penyakit..


Pergghhh sangat memenatkan wokehhh...  Aku rasa dah jadi mcm tukang pencuci rumah bertauliah pulak.. Kena mintak upah teh ais kat huby ni..  Nasib baik dah ada kipas, sejuk cikit...


Setle umah atas, jenguk tingkat bawah pulak.. Aduhaiiii huby mengecat x siap siap lagi... Aiisss mcm snail tulla..  Mulala aku pot pet..  Tingkatkan produktiviti pa..






Hari ni nak mengemas tingkat bawah pulak..  Senang nak kemas sbb semua kerja2 wiring dah siap..  Baru laju nak mengemas.. Kalau x, leceh tulla...


Hmmm esok plan mcm nak cuti la...  tengok lantai penuh ngan cat cat & simen kering..  Hmmm insyaallah byk lemak kat perut aku pecah esok ni..  Nak kikis, sapu & mop...  Dengar mcm senang, cuba korang buat..  Melekit ketiak tau...


Hari ni dah stand by bwk baju bersih.. Nak mandi dulu sebelum jemput anak anak balik rumah... Machemmm ajer.. Delisha pun x mau dekat..


Moral daripada cerita di atas, kalau wang x tebal dalam dompet haruslah kerah tenaga suami isteri  untuk siapkan semua kerja kerja ini dengan sendiri.  Bukan saja tenaga malah masa juga.  Kalo banyak duit, boleh sub kat Indon jer kan.. Tula, saper suruh x simpan duit ( ada simpan tp dah hbs gak..hihii)


Bak kata orang, ada wang semua boleh jadi..  :)







No comments:

Post a Comment