Thursday, September 20, 2012

5 hari selepas berpindah randah



Assalamualaikum  :)


Semalam udah 5 malam aku duduk umah baru..  Alhamdulillah setakat ini semuanya ok2.. Anak2 pun mcm serasi jer..  Tido semua lena..  :). Kadang2 ms basuh pinggan tu leh terdetik, iissss mcm x percaya ajer aku  duduk umah sendiri ni..umah aku ker ni..  x caya x caya.. syukur  :)


Hingga sekarang rumah masih x berkemas.. Kotak merata rata.. Mlm tadi cuba setlekan 1 kotak..  Tetiba terpk nak setlekan 1 kotak 1 mlm .. hehhe boleh x gitu..  ada 10 kotak so seminggu siaplakan..




tengok tuu.. isisiissss 



kat sini pun sama.. adooiiiii




nak tau aper motip aku letak kotak2 ni depan tangga.. si kecik tula.. memang x padan kecik.. dah laju panjat tangga.. camner mak dia nak kusyuk kemas umah...




waaaallaaa canteknyer langsir umah ko ja..  jeles jiran tetangga aku tengok ker sakit mata diorg tengok.. kakkakka  malu mak ko nak.. nak wat camner, bpk ko x psg rail langsir tu lagi..  nak  tampal ngan kotak mcm lagi buruk ajer.. xperla buat semalam jer.  T mlm mak psg langsir cantek yer  :)



memang mak ko ni muka tembok la Man... pakai muat jer..  towel peninggalan embah pun leh belasah buat jadi langsir jap.. tu pun lekat ngan gam ajer... fengsan wak tengok..  yerla, leceh tol aku nak naik turun umah kena pakai sopan santun.. isiisiis kain batik pun x jumpa2 lagik ni.. 




selapas 5 hari x menonton tv, mlm tadi dia dah dapat tengok timmy time ngan ultraman.. kusyuk tengok tv tu.. sian2.  nak wat camner, org astro pun semua bz2. 




motip gambo # nak tunjuk light kat wall tu # pannngggg




nak bg si kecik ni diam senang ajer, bagi jerla dia mknn...  dpt jer mkn, diamla dia.. hbs mkn kaco mak balik..  huhuuu

Dia bukan nak kaco, dia nak menolong sebenarnya.. kan anak pompuan



Bila si kecik dah tido, lega hati mak..  baru leh kemas umah ngan aman & tenteram.. abg x kisah, dia ngah fokus ngan katon dia tu..


1 kerja lak nak dukung anak2 tido bwk naik atas...  nasib baik mak ko kuat & sihat lagik nak


Inilah keadaan umah aku sekarang...  Ada tetamu nak datang memangla x dialu2 kan..  setakat jiran sebelah xper.. hehhehe


Ohhh x sabau nak tunggu hari Sabtu





No comments:

Post a Comment